سوالات متداول - Bir SmS
قالب وردپرس
  1. سوالات متداول : سرویس های پیامکی بیر اس ام اس
سرویس پیامک چیست
به سیستمی که به صورت تخصصی برای مدیریت، ارسال و دریافت پیام کوتاه طراحی شده و ابزارهای ایجاد، ارسال، دریافت و تحلیل پیام کوتاه را در اختیار کاربر قرار می دهد، پنل یا سامانه پیامک می گویند.
سرویس پیامکی بیر سیستم چگونه کار می کند؟
بیر اس ام اس سرویس پیامکی برای ارسال و دریافت پیامک را در بستر اینترنت ارائه می دهد.
آیا برای استفاده از سرویس پیامکی بیر اس ام اس به نرم افزار یا سخت افزار خاصی نیاز است؟
خیر. این سرویس کاملا تحت وب بوده و نیاز به نصب هیچ نرم افزاری روی سیستم عامل ندارد ، تنها نیاز به اینترنت و یک مرورگر به روز شده ( فایرفاکس ، گوگل کروم و … ) دارید.
آیا از طریق اینترنت Dialup هم میتوان از این خدمات استفاده کرد ؟
بلی، این سامانه با اینترنت کم سرعت سازگاری کامل دارند و می توانید به راحتی از این خدمات استفاده نمایید. سرعت ارسال پیامک هیچ ارتباطی با سرعت اینترنت ندارد چرا که ارسال پیامک توسط سرورهای قدرمند و سریع بیر اس ام اس  انجام خواهد گرفت .
منفی بودن حساب در سامانه به چه معنی است؟
در صورتی که حساب شما منفی است بدان معنی است هنوز هزینه سرویس را پرداخت نکرده اید ، برای اینکار از طریق بخش “شارژ حساب” اقدام به شارژ نمایید ، هزینه پرداخت شده تا مثبت شدن حساب هزینه سرویس است و پس از آن هر شارژی انجام شود، شارژ به حساب شما اضافه خواهد شد .
چرا هنگام شارژ اینترنتی حساب، برای ورود به درگاه بانک برای ادامه پرداخت با مشکل مواجه می شوم؟
این مشکل معمولا از سمت درگاه بانک می باشد ، امکان دارد این اتفاق در طول روز بارها پیش آید ، در صورت ادامه این مشکل از طریق کارت به کارت واریز را انجام داده و کد رهگیری را در بخش درج فیش واریزی ثبت نمایید.
آیا برای ارسال پیامک محدودیتی وجود دارد؟ به عنوان مثال محدودیت روزانه؟ یا محدودیت در هر بار ارسال؟
خیر هیچ محدودیتی وجود ندارد ، سرویس های بیر اس ام اس قادرند تا ۵ میلیون پیامک را در یک بار ارسال نماید و در این مورد کامل تست شده است.
چرا سرویس های شما به صورت مادم العمر است ولی برخی شرکت ها به صورت سالیانه ارائه می کنند؟
  1. این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود، همچنین هر ماه بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد، بخشی از هزینه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گرددد.
  2. بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت.
  3. ارائه سرویس به صورت  دائمی است . ولی در صورت عدم ارسال  اس ام اس ممکن است درصدی هزینه سالیانه در نظر گرفته شود. ولی برای پنل های فعال هزینه سالیانه دریافت نخواهد شد.
آیا فعال سازی Delivery در سرویس ها هزینه دارد ؟
خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان بوده و برای اغلب اپراتورها فعال می باشد.
آیا شارژی پیامک و اعتباری که در سرویس وجود دارد محدودیت زمانی داشته و در صورت استفاده نکردن سوخت می شود ؟
خیر اعتبار ریالی یا عددی موجود در سرویس شما هیچ گاه سوخت نمی شود و در صورت تمدید سرویس در سالهای آتی شارژ موجود نیز تمدید خواهد شد.
در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید.
اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست ۳ یا ۴ رقم کد پستی منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید .
در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به ۱۰ هزار شماره از ۳۰ هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی، آیا فردا دوباره از ابتدا ارسال میشود یا شیوه ای برای ارسال مابقی بصورت غیره تکراری هست؟
بله این امکان وجود دارد ، ارسال ترتیبی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است. نوع ارسال را روی ترتیبی قرار دهید. شاخه مورد نظر را انتخاب کنید ، متن را نوشته و به مرحله بعد بروید. در این مرحله تعداد ارسال را روی ۱۰۰۰۰ قرار داده و از ردیف ۱ ارسال را انجام دهید. روز بعد همین روال را طی کنید فقط تعداد را روی ۲۰۰۰۰ (باقی مانده از ۳۰ هزار تای باقی مانده ) قرار داده و ردیف را ۱۰۰۰۰ تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود.
در ارسال به کد پستی چطور میتوانم کد پستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم؟
در بخش ارسال به کد پستی نقشه کد پستی تهران و اکثر شهرهای مهم مثل تبریز اصفهان اردبیل و غیره  موجود است .
در صورتی که قصد ارسال پیامک از طریق سایت خودم را داشته باشم به چه صورت باید عمل کنم؟
ین کار توسط وب سرویس قابل انجام است ، مستندات و نمونه کدهای به زبان های برنامه نویسی مختلف در بخش راهنما موجود می باشد.
یک نرم افزار داریم که می خواهیم از طریق آن پیامک ارسال کنیم ، آیا این امکان وجود دارد ؟
بله این امکان از طریق API های سامانه امکان پذیر است، برای اطلاعات بیشتر به بخش راهنمای سرویس مراجعه نمایید .
آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟
خیر دریافت پیامک برای همه مشتریان رایگان است.
آیا امکان ارسال پیامک با نام تجاری امکان پذیر است؟
بلی امکان ارسال پیامک با نام تجاری  امکان پذیر است :
آیا هزینه پیامک های ارسال نشده باز میگردد ؟ لطفا توضیح دهید.
پیامک های ارسال نشده را باید به دو گروه تقسیم کرد ، پیامک هایی که به هر نحوی ارسال نشده اند و پیامک هایی که ارسال شده اند ولی Deliver نشده اند . مثلا اگر یک شماره موبایل غلط باشد یا برای مدت زیادی خاموش باشد ، یا از طرف مخابرات به درخواست خودش دریافت پیامکش مسدود شده باشد یا به دلیل قطعی مخابرات پیامک ارسال نشود ، هزینه باز خواهد گشت . ولی در مواردی هم ممکن است پیامک به مخابرات رسیده باشد ولی به دلیل عدم در دسترس بودن یا مشکلات آنتن های مخابراتی پیامک تحویل گوشی نشده باشد این هزینه از سمت مخابرات برگردانده نخواهد شد به تبع بیر اس ام اس هم قادر به بازگشت چنین هزینه ای نخواهد بود.
آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است.
بلی ، طبق قرارداد حداکثر تا یک هفته از خرید سامانه، هزینه شماره اختصاصی + ۲۰% از هزینه کل قرار داد به عنوان هزینه راه اندازی کسر شده و مابقی مبلغ عودت داده خواهد شد .

 

سوالات متداول : خطوط اختصاصی و اشتراکی بیر اس ام اس

لیست سیاه مخابراتی چیست؟
مدتی پیش مخابرات یک پیامک برای مشترکین ارسال کرد به مضمون عدم دریافت پیامک تبلیغاتی ، مشترکینی که به این پیامک جواب مثبت دادند دیگر از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ پیامک تبلیغاتی دریافت نخواهند کرد .
در خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط ۳۰۰۰ گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد .
برای رفع این مورد مشترک باید با شماره کافیست از خطوط همراه اول عدد ۲ را به شماره ۸۹۹۹ ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد ۱ را به ۵۰۰۵ ارسال نماید.
دقت نمایید که برخی از خطوط ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متعلق به شرکت ها و ادارات دولتی و مراکز حساس بوده (مثلا خودرو سازی ، بیمارستان ها ، وزارت خانه ها و..) ، این خطوط شامل لیست سیاه نمی شوند، بنابراین دریافت پیامک از چنین خطوطی نشان دهنده دریافت پیامک تبلیغاتی از سایر خطوط نمی باشد .
شماره مجازی چیست؟شماره مجازی چیست؟
شماره های مجازی پیام کوتاه مخصوص ارسال و دریافت پیامک از بستر اینترنت هستند و این امر توسط نرم افزار انجام می گیرد. این شماره ها با پیش شماره های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ ، ۳۰۰۰ ،۵۰۰۰ ، ۰۲۱ و ۰۲۶ ارائه می شوند و فاقد سیم کارت و سند هستند.
آیا خط اختصاصی ارسال پیامک را میتوانم به دلخواه انتخاب کنم؟ میتوانم چند خط اختصاصی در کنار هم داشته باشم؟
بلی. شما به هر تعداد میتوانید از شماره خط اختصاصی داشته باشید.
یک شماره استعلام کرده ام ، قیمت آن را هم اعلام کرده اید و سپس پرداخت کردم ولی هنوز ثبت نشده است ، لطفا توضیح بدهید.
استعلام و ثبت شماره به دلیل اینکه از طریق خود اپراتور انجام میگردد بسته به اوپرتور ۱۰۰۰ ، ۲۰۰۰ یا ۳۰۰۰ متفاوت می باشد ، معمولا خطوط ۳۰۰۰ ظرف سه ساعت و خطوط ۱۰۰۰ و ۲۰۰۰ حدودا ۲۴ ساعت بعد نتیجه استعلام را اعلام می کنند، پس از پرداخت نیز ممکن است ۲۴ الی ۴۸ ساعت برای ثبت شماره زمان نیاز باشد ، همچنین در جریان باشید که پس از سفارش شماره هزینه ی خط از حساب شما کسر می گردد و قابل برگشت نیست.
تفاوت خطوط اختصاصی و اشتراکی چیست؟
از خطوط اختصاصی می توان برای ارسال و دریافت پیامک استفاده کرد ولی خطوط اشتراکی بصورت مشترک بین چندین کاربر استفاده می شود. همچنین این شماره ها فقط مختص ارسال پیامک و برای مقاصد تبلیغاتی و انبوه مورد استفاده قرار می گیرد. ارسال از این خطوط در صورت تایید بیر اس ام اس ممکن است. در صورت عدم تایید می بایست با خطوط اختصاصی خود ارسال را انجام دهید.
آیا می توان خطوط اشتراکی (عمومی) را به خطوط اختصاصی تبدیل کرد؟
خیر. خط اشتراکی یک شماره است که به صورت اختصاصی توسط ما خریداری شده و برای ارسال های انبوه و تبلیغاتی به چندین کاربر تخصیص داده و به اشتراک گذاشته شده است، برای همین این شماره اشتراکی نامیده می شود.
چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود؟
بصورت اتوماتیک بعد از عد موفقیت ارسال ، هزینه بصورت اتوماتیک به حاسب شما در سامانه بازگردانده میشود.

سوالات متدوال : سرویس های نمایندگی

نماینده شما هستم چطور میتوانم سامانه را بر روی دامنه اختصاصی خودم داشته باشم ، و برای خود لوگوی اختصاصی و متن کپی رایت و... تعیین کنم؟
دامین اختصاصی همراه با بسته نصبی مشابه سایت ما برای نمایندگان اختصاص داده شده است. فقط کافی است پس از فعال کردن پنل نمایندگی ، و انتخاب یک دامین .ir  ازاد ، از طریق تیکت در بخش پشتیبانی سامانه به ما اطلاع دهید تا وب سایت اختصاصی شما در کوتاهترین زمان و بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی تحویل شما گردد.
آیا من نیز میتوانم به کاربرانم پنل نمایندگی بدهم؟
بلی. شما میتوانید به هر تعداد پنل نماینده گی واگذار کنید.
اگر چنانچه یکی از بسته ها یا تعرفه ها را حذف کنم؛ کاربران آن بسته چه میشوند؟
بلی. 
آیا
در صورتی که یک بسته یا تعرفه داشته باشید که به یک یا چند کاربر تخصیص داده شده باشد نباید آن را حذف کنید ، در صورت نیاز به تغییر آن را ویرایش نمایید. 
تفاوت نمایندگی مشابه و نماینده زیرمجموعه در چیست؟
نماینده مشابه نماینده ای است که دقیقا مشابه شما بوده و تمامی امکانات شمارا دارا است با این تفاوت که زیرمجموعه شما قرار گرفته و شما از پیامک های ایشان ، فروش خطوط به ایشان و کاربرانشان سود خواهید کرد.
نماینده زیرمجموعه در حقیقت یک کاربر ساده می باشد که میتواند زیرکاربر ایجاد کند ، ولی چون در پنل های عددی مبنای سود بر تعداد پیامک است میتواند از فروش پیامک سود کند.
در صورتی که یکی از کاربرانم پیامک غیر اخلاقی ، نا متعارف یا سرکاری ارسال کرد چه کاری باید انجام دهم؟
یشگیری همیشه بهتر از درمان است ، اگر اطلاع رسانی درست باشد به ندرت این اتفاق رخ خواهد داد ، بنابراین سعی کنید با اطلاع رسانی درست از این گونه ارسال ها جلوگیری نمایید.
در صورت ارسال چنین پیامکی پنل کاربر مسدود می شود ، بنا بر صلاحدید اپراتور و شرکت پنل فعال و یا غیر فعال میگردد. کاربرنیز موظف می باشد تعهدنامه ای مانند : (اینجانب تعهد میدهم که دیگر پیامک غیر اخلاقی ، توهین ، شوخی ، جوک ، اعلام برنده شدن یا ارائه جایزه ، سرکار گذاشتن از طریق پیامک حتی به دوستان و آشنایان، اخاذی ، ارسال پیامک از طرف بانک یا اپراتور ها و ارسال هرگونه پیامک که به نحوی فرستنده در آن مشخص نباشد را ارسال ننمایم و در صورت ارسال ،پنل کلا مسدود و مدارک اینجانب به مراجع قانونی ارائه گردد) تنظیم نماید ، سپس نماینده از بخش مدارک کاربران آن را آپلود نماید و پس از طی شدن ۱ هفته ، پی گیری های لازمه برای فعال شدن کاربر خود را انجام دهد. در صورت تکرار مجدد پنل نمایندگی به حالت تعلیق در می آید . بنابراین در مانیتورینگ پیامک ها دقت لازم را بعمل آورید.
لازم به ذکر می باشد که هیچ هزینه ای بابت پنل های مسدودی عودت داده نمیشود.
آیا امکان ثبت نام آنلاین برای کاربرانم وجود دارد ؟
بله شما میتوانید از طریق پنل نمایندگی بخش ثبت نام آنلاین، این بخش را به صورت رایگان فعال نمایید.
پس از فعالسازی ، ثبت نام آنلاین  امکان پذیر خواهد بود.
Spoiler title
دلیل بروز این خطا این است که احتمالا یکی از ضرایب یا قیمت تعرفه های وارد شده کمتر از تعرفه های خودتان است ، به ضرایب و قیمت های نمایش داده شده در جدول کرم رنگ بالا دقت بفرمایید به ویژه ضریب ایرانسل برای اوپراتور ۱۰۰۰ مثلا اگر ضریب ایرانسل برای شما ۱٫۲ در نظر گرفته شده شما نیز نباید این ضریب را کمتر در نظر بگیرید.
آیا امکان ارتقا پنل کاربری به سطح بالاتر یا تبدیل کاربر به نمایندگی وجود دارد.
بلی . این امکان وجود دارد . در بخش پشتیبانی با ارسال تیکت درخواست خود را ارسال نمایید . در کمترین زمان پنل شما با پرداخت هزینه پنل بالاتر ، ارتقا خواهد یافت. 
نماد اعتماد الکترونیک دریافت نموده ام، چگونه باید داخل سایت قرار دهم؟
نمایندگان پس از تهیه E-Namad که همان نماد اعتماد الکترونیک است ، می بایست یک وب سایت طراحی نمایند و نماد را در آن قرار دهند، در صفحه لاگین جایی برای E-Namad نمی باشد.,ویا با خرید نمایندگی طلایی و دریافت یک سایت اماده ، اینماد را در سایت اختصاصی خود قرار دهند.
یک کاربر در نمایندگی بنده ثبت آنلاین نموده و هم اکنون شارژ ایشان منفی است ، اگر من خودم به صورت دستی به ایشان شارژ اضافه کنم آیا از اعتبار بنده کسر میشود؟
خیر  تا زمان ۰ شدن اعتبار کاربر از شما هیچ شارژی کسر نمیشود

© 2014 birsms Hosting. All rights reserved.